خدمات‌رسانی امداد و درمان هلال‌احمر استان قم در عراق به بیش از 25 هزار زائر
کد خبر: 4166671
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

خدمات‌رسانی امداد و درمان هلال‌احمر استان قم در عراق به بیش از 25 هزار زائر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 25هزار 583 نفر از زائران اباعبدالله الحسین(ع) از خدمات درمانی هلال احمر استان قم اعم از ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو ، دیگرخدمات سرپایی و اعزام به مراکز درمانی در درمانگاه‌های دو موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا در عمود 1080 و موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا بهره‌مند شدند.

موکب جمعیت هلال احمر استان قم در عراقبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در ایام ماه صفر و اربعین حسینی(ع) در نهمین سال متوالی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با هماهنگی و پیش‌بینی هیئت پزشکی هلال احمر، نیروهای داوطلب امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر استان قم همچون سال‌های گذشته، ارائه خدمات امدادی درمانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را در حدود بیست روز در کشور عراق و استان قم بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: ٥٦ نفر در دارالشفای موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و ٥٦ نفر در موکب اهالی قم المقدسه در کربلای معلی با ۵ نوع خودرو، و همچنین ٤۸ نفر در مسجد مقدس جمکران و امامزاده شاه سید جمال الدین استان قم، در دو بخش خواهران و برادران میزبان زائران هستند.

وی با اشاره به اعزام و استقرار ۱۱۲ نفر از کادر امدادی در عمود ۱۰۸۰ و موکب اهالی قم المقدسه در کشور عراق، گفت: پز‌شک‌های عمومی و متخصص، پرستار، تکنسین دارویی و فوریت‌های پزشکی، مترجم، پذیرش، انتظامات و جمعی از امدادگران و نجاتگران فعالیت خود را از ٥ شهریور ماه آغاز کردند.

بهرامی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی توسط این تیم‌ها، تصریح کرد: طی شش روز گذشته 25هزار 583  نفر  از زائران اباعبدالله الحسین(ع) از خدمات درمانی هلال احمر استان قم اعم از ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو و دیگرخدمات سرپایی در درمانگاههای دو موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا در عمود 1080 و و اهالی قم المقدسه در شهر کربلا بهره‌مند شدند.

وی افزود: تا کنون 14 نفر از زائرینی که با علائم بیماری‌های قلبی و گرمازدگی به مراکز درمانی ما مراجعه کرده بودند، پس از اقدامات اولیه به بیمارستان اعزام شدند. این خدمات از تاریخ 5 شهریور تا دو روز پس از اربعین در کشور عراق ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha